lördag 7 december 2013

Städhjälp

Även denna lördag har jag storstädat, men idag var det köket och hallens tur. Jag har äntligen städat bort byggdamm, rensat bort urvuxna och trasiga kläder, möblerat om och fått fint i både hallen och köket. Få se hur länge det varar :)


Med nya städhjälpmedel blir det alltid lite roligare att städa. I dag provade jag en ny disktrasa, Flower Scrub, som även innehåller en skrubbyta. Perfekt att ha med sig en skrubb och slippa hämta en disksvamp när man upptäcker något som inte går bort med vanlig trasa, t.ex. när nån har ritat utanför pappret. 

De stora barnen äter frukost efter att jag har åkt till jobbet och det är inte ofta de kommer ihåg att torka bordet efter sig. Ni kan ju gissa hur det då ser ut när jag kommer hem åtta timmar senare. Den här nya trasan måste vara perfekt då.


Här kan ni läsa mer om Flower Scrub och om Malin som kom på den här smarta idén och sen såg till att genomföra sin dröm. Jag blir imponerad av de som fullföljer sina idéer, alltför många smarta idéer stannar nog vid köksbordet. Ännu roligare är det att hon är från Jämtland (liksom Leif).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar