onsdag 17 oktober 2012

Lunchdejt

Vissa da'r är det roligare att vara hemma och vabba, än andra. Innan jag visste att jag skulle vara hemma med en sjuk Ida i dag hade jag bestämt med två gamla arbetskompisar (vi var även mammalediga samtidigt i flera år med de stora barnen) att vi skulle äta lunch på stan idag. En snabb omplanering gjorde att de kom hit o åt istället och höll mig och Ida sällskap. Perfekt!

Leif blev lite förvånad när han kom hem på lunch 
och det var dukat med duk och servetter.
Men jag var snabb att ta ner honom på jorden genom att 
berätta att det inte var honom jag väntade på.


Efter drygt en timmes surr har de nu åkt tillbaka till sina jobb medan jag och Ida stannade kvar hemma. Jag bjöd på morotsoppa med curry och kokosmjölk som vi åt tillsammans med nybakade, lite modifierade, grahamsrutor som jag snabbt slängde ihop i morse. Att baka i långpanna är ju så enkelt och smidigt.


Nu är det en tjej som berättar för mig att det är dags att spela spel med Ida. Då är det väl bäst att jag gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar