onsdag 21 september 2011

Olivia 12 år

Igår fyllde min älskade omtänksamma kloka tjej 12 år och det firades nästan hela dagen. Det började med sång och frukost på sängen. En av presenterna bestod i att hon fick välja vilken restaurang vi skulle äta hennes födelsedagsmiddag på.

Frukostbricka med flagga, paket, kort,
limpa med leverpastej, ett glas o'boy
och en chokladbit.

På min lunch igår var jag hem och fixade i ordning hennes födelsedagstårta. Trots att vi inte hade något stort kalas igår så är det ju klart att man måste ha en tårta på sin födelsedag. Efter skolan åkte Olivia och en kompis hem till oss och födelsdagsfikade tårta och Twixkakor.

Sen var det dags för restaurangbesöket och Olivia valde Waldorf en populär restaurang för barnfamiljer där de har japansk mat, kinamat samt pizza. När vi hade ätit upp åkte vi hem och då kom min kusin Staffan på besök med present och det passade ju bra eftersom vi ändå hade tänkt äta tårta som efterrätt.

På kvällen var det dags för Olivias sista present som var en resa till Stockholm tillsammans med mig då vi ska shoppa, fika, äta och mysa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar