tisdag 27 september 2011

Äppel-crème fraiche med pepparrot

Vilken kväll jag har haft! Jag har varit på en inspirationskväll för tjejer som handlar om att "ta för sig" där bland annat Mia Törnblom föreläste. Nu är jag så peppad att öka min egen och andras självkänsla. Så lite som behövs egentligen. Det är lätt att glömma bort. Men ett vänligt ord betyder så mycket. Det borde alla tänka på. Nu ska jag pussa barnen och säga vad underbara de är.

På Olivias 12-årsbuffé serverade vi bl.a. kall skivad rostbiff med crème fraiche smaksatt med äpple och pepparrot.
Äppel-crème fraiche med pepparrot
2 äpplen
1 msk pepparrot, riven
1 dl lätt crème friche
1-2 krm salt
1 krm svartpeppar

Skala och skär äpplena i småbitar.
Blanda ihop alla ingredienser.

Det här var en jättegod röra till rostbiffen, alla smakerna passade perfekt ihop. Nu hade vi så tjocka skivor av rostbiffen annars hade jag nog gjort rostbiffsrullar och använt den här röran som fyllning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar