tisdag 26 april 2011

Ros-kakform

Jag älskar köpa nya saker till köket, trots att jag har fullt tillräckligt. Mitt senaste inköp är en ny sockerkaksform som har formen av en ros. Blev fint att göra en sockerkaka i den, kanske lite svårt att se på bild. Jag gjorde en kanelbullesockerkaka som är en av mina favorit-sockerkakor.
Det bruna är kanel och inte bränt:)
Fat från Mateus.

Formad som en ros

Den var inte svår att smörja trots mönstret.

I morse spöregnade det här och jag trodde det fina vädret för över för ett tag. Men efter nån timme kom solen fram och det blev kanonvädet igen. Tyvärr är man inte ledig nu när vardagen är här igen så det blir till att sitta på kontorsstolen och njuta av vädret genom fönstret. Nu är det bara fyra dagar till nästa fest - valborg! Vad gör ni då? Är ni vid nån majbrasa? Grillar ni? Eller är det bara en vanlig lördag för er? Vi brukar grilla till middag och sen gå och titta på en majbrasa här i området där många av barnens kompisar också brukar vara. Efter en stund där brukar de vara rätt nöjda och vi kan gå hem. Efter att äntligen ha fått i ordning i källaren kanske vi premiäreldar i öppna spisen.

Jag har tagit upp röda vinbär från frysen så nu ska jag göra en omgång rödavinbärsmarmelad med kardemumma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar