torsdag 25 mars 2010

Ost- och skinkomelett

Idag är det våffeldagen så självklart var jag tvungen att göra våfflor till middag åt barnen. Jag var däremot inte så sugen på det eftersom jag inte tycker det är nån riktig mat, mer en efterrätt. Istället gjorde jag en ost- och skinkomelett enligt LCHF, dvs med grädde. Jag gjorde den i en pajform så man skulle kunna säga att det är en ost- och skinkpaj utan paj.

Ost- och skinkomelett
150 g skinka i bitar
200 g riven ost, gärna Västerbotten eller annan smakrik ost
5 ägg
4 dl grädde
örtsalt & peppar

Lägg skinkan i en pajform. Strö över osten.
Blanda ägg och grädde ordentligt och krydda.
Häll äggsmeten i pajformen.
Om du vill kan du halvera några körsbärstomater och lägga ner.
In i ugnen, 225 C ca 25 min. Servera tillsammans med en god sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar