söndag 19 april 2009

Räkcocktail

På vår "Halv åtta hos mig"-kväll åt vi räkcocktail till förrätt. Isak åt skinka istället för räkor och Ida åt bara en rostad macka.

Räkcocktail
25 st färska räkor
10 cm gurka
1 st avokado
1 st mango
3 cm ingefära
1 st lime
1 kruka koriander
0.5 st chili

1. Skala räkorna, hacka gurka, avokado och mango i små bitar. Rör försiktigt ihop så att ingredienserna inte mosas.
2. Blanda juicen från lime med finhackad ingefära och chili och häll över blandningen. Hacka koriander och blanda i den försiktigt. Låt gärna stå i kylen ett tag innan du serverar, då får du mer smak.
3. Servera i fina glas eller liknande tillsammans med lite bröd.

Jag hade ingen koriander hemma, så den uteslöt jag. Nästa gång tar jag nog lite mindre lime för den blev i suraste laget, trots att jag älskar lime.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar