söndag 11 augusti 2019

5 godaste långpannekakorna

Här flyter dagarna ihop men det borde vara söndag och dags för en ny 5 godaste. I dag tipsar jag om mina fem godaste långpannekakor. Det är så himla smidigt att baka långpannekakor, många kakor för liten ansträngning.

5 godaste långpannekakorna


Rödavinbärsrutor med kardemummahavreströssel

Nu har vi fullt med röda vinbär på vår stora buske och bara jag orkar ska jag nog försöka plocka in lite bär. Dels för att äta som de är och dels för att baka lite med dem. Den här kakan med en supergod topping är en storfavorit, inte helt oväntat så är det med min favoritkrydda.



Banankaka med mörk choklad

Banankakor blir så saftiga och goda, den här med mörk choklad gör den extra smarrig.



Silviakaka

Den här klassikern har ni väl alla smakat? Så himla god med så vanliga och så få ingredienser.



Daimrutor

Krispig daim på denna mjuka kaka gör den till en favorit. För alla gillar väl daim?



Kanelbullekaka

Den här saftiga kakan med mycket kanelsmak är nog ändå favoriten tror jag. Perfekt om man är sugen på kanelbullar men inte orkar baka det.



Om ni vill ha fler tips på vad ni kan baka i långpanna så hittar ni det här, där hittar ni förutom kakor även goda varianter på matbröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar