tisdag 13 augusti 2019

En bättre kväll

Igår var två barndomskompisar här på middag, så det blev en kväll med en massa mat och en massa surr. Tanken var att vi skulle ha träffats ute på stan redan förra veckan, men med Idas brutna ben blev det ändrade planer. Förra veckan var det mest kaos och jag ville vara hemma med Ida för att få lite ordning på vardagen. Nu kände jag mig redo att träffa dem men jag ville vara hemma i närheten av Ida, så istället för en kväll på stan blev det en mysig kväll hemma i mitt älskade kök💖

De var så himla gulliga för de kom med en present till Ida. Gissa hur glad hon blev💝 I paketet gömde det sig ett spel. De hade sett min efterlysning på roliga spel och hade gett sig ut på stan för att hitta ett förhoppningsvis bra spel. Det är inte lätt att veta om ett spel är roligt eller inte. Men de lyckades! Det var ett roligt spel som gick fort att spela. Precis som vi vill ha det.


Första tanken var att de skulle köpa med sig Take-away-mat, men Ida hade en ovanligt bra dag i går så jag kunde vara i köket och fixa lite middag och efterrätt. Kul att vara tillbaka i köket och att livet mer o mer blir som vanligt🙏 

Jag gjorde en av mina favoritkycklingrätter i en gratängvariant - Kyckling Alfredo med en massa parmesanost. En smakrik och supergod kyckling. Till den serverade jag flera goda tillbehör,
pasta, stekt vitkål, broccoli, stekta champinjoner, stekta baconbitar, romanticatomater, ruccola och paprikabitar. Så fick var och en göra sin egen favoritportion.


De flesta av vår middagar avslutas med chai-te och choklad, så även igår. Jag bakade en kladdkaka med Marabous mintkrokant som blir en god kladdkaka med perfekt mintsmak. Älskar kombinationen av mint och choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar