lördag 22 september 2018

Plockmat x två

Vilken underbar lördag vi har haft, vi tjejer i familjen!

Killarna är på sitt håll men vi tjejer är hemma och myser och har haft en helt ledig och härlig lördag.  Så ovanligt att bara vara ledig och göra en massa mysigt. Ingen stress, inga måsten.

Till hockeyn, som tyvärr slutade med förlust, dukade vi fram lite snacks framför tv:n. Yummi.


Hockeysnacks

gurk- och morotsstavar
sugar snaps
dipp
ölkorv
serranoskinka
rostade och saltade solrosfrön
taralli


Eftersom vi älskar plockmat fortsatte vi med det temat även till middag. Det blev en sen middag med mycket gott på bordet. Där alla hittade flera av sina favoriter. Såna här middagar är så tacksamma att göra eftersom det är superenkelt att fixa och alla älskar det.

Plockmatsmiddag
Västerbottensskagen
serranoskinka o brieost
vitlöksbröd
sallad
ugnsomelett
sparrisstuvning
chicken nuggets

Alldeles strax ska jag gå och lägga mig, tänkte fortsätta denna lugna lördag med att ta en tidig kväll och läsa några kapitel ur boken jag håller på med just nu. Det är alldeles för sällan jag kommer i säng i så pass bra tid så att jag orkar läsa lite innan jag somnar. Men ikväll kanske det händer....

God natt, nu loggar jag ut denna blåsiga men härliga lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar