måndag 27 augusti 2018

Thai-köttfärs med röd curry och kokosmjölk

Jag älskar röd curry och kokosmjölk, framför allt tillsammans med kyckling. En thai-restaurang i Luleå har nog den absolut godaste varianten.

Men jag var tvungen att variera mig när jag använder röd curry och provade då att ha det tillsammans med köttfärs. Det blev riktigt gott (men inte lika gott som kyckling).


Thai-köttfärs med röd curry och kokosmjölk

ca 500 g köttfärs
400 ml kokosmjölk
2 tsk röd currypasta
salt, peppar

Bryn färsen i oljan i en stekpanna, krydda med salt o peppar.
Blanda ner röd curry och kokosmjölk. 
Låt det koka några minuter. Smaka av med salt och eventuellt mer currypasta.


Jag serverade nudlar och broccoli till köttfärsgrytan och hela familjen åt av den med olika entusiasm 😀 Vissa saknade vanlig köttfärssås och andra saknade kyckling till de goda smakerna. Men som sagt de åt!


I dag har vi varit en trött familj trots en helg med hyfsat mycket sömn och inga sena kvällar. Är lite orolig att det är förkylningar på gång i familjen. Typisk början på nya läsåret i så fall. Jag hoppas vi snart är back on track igen och blir piggare o gladare. För fortsätter vi i det här tempot lär det bli en lång o seg vecka.

På fredag ska Ida ha sitt efterlängtade 11års-kalas för kompisarna och jag har en del att fixa inför det, som jag måste ta tag i snarast. Bland annat måste jag fixa några till sovplatser eftersom hon ska ha ett övernattningskalas. Tur att de inte blir jättemånga, men några lär bli tvungna att sova på madrasser på golvet medan andra får plats i sängar och soffor. Hoppas det inte blir tjafs om vem som ska sova var....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar