fredag 3 augusti 2018

Grillknytis

I onsdags fick vi en magisk kväll med vänner på vår altan, vi satt ute i värmen till 23-tiden. Vanliga somrar brukar det inte bli många sådana kvällar, men den här sommaren har vi haft så många härliga kvällar och jag är glad att vi hann få till denna grillknytis också innan värmen försvann. (Som den verkar ha gjort i dag)


Grillknytis

Fördrink

Hugo med bl.a. fläder och mousserande vin
solroskärnor och popcorn

Grillbuffé

grillade champinjoner
grillad halloumi
grillat kött och kyckling

sötpotatissallad
sallad
vattenmelon+feta

örtsås

Efterrätt

rabarberkaka lchf
grädde och glass

Fördrinken Hugo med smak av Fläder
Mycket gott på buffébordet, den gröna såsen blev en storfavorit och jag ska tigga till mig receptet.
Ett stort fat med kött och kyckling från grillen
Det är så enkelt och gott med knytis, dels så hjälps alla åt och dels får man prova nya saker och smaker som man själv kanske inte skulle komma på. (Fast eftersom jag älskar att laga mat till fester o kalas brukar jag vara dålig på att ordna knytkalas. Men jag ska bättra mig.)

Det är inte ofta som vi har både varma och mörka kvällar eftersom vi har så ljusa nätter i juni o juli och så här vid månadsskiftet juli/augusti när det börjar bli lite mörkt på kvällarna/nätterna brukar det vara fuktigt och småkyligt så man vill inte sitta ute halva nätterna. Mysig altanbelysning är alltså inte mycket för oss, men i år kan vi faktiskt sitta ute i värme och lite mörker så jag har skaffat ett par jättefina solcellslampor som lyser upp så fint när det mörknar.

Blir ju inte alls lika mysigt när man försöker fånga det på kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar