onsdag 29 augusti 2018

Att städa eller inte städa

Efter en sommar med kanonväder då vi mest har varit ute dygnet runt har huset förfallit och behövde en storstädning. Jag har påbörjat den men det tar sin tid för jag passar på att rensa, slänga och ge bort saker när jag ändå går igenom rummen ordentligt. 

Det blir ju så mycket enklare att dammtorka, dammsuga och skura om man inte har så mycket saker. Hade kanske varit bra att beställa hem en container så vi hade slängt riktigt mycket av allt skrot vi har samlat på oss. Vi har alltför många "samlare" i familjen som alltför ofta tänker "Det kan vara bra att ha".

Jag är i valet o kvalet om vi ska ha städhjälp i höst eller om vi ska försöka klara det själva. Det är himla skönt att komma hem till ett välstädat hem, men det kostar en del och de veckor det strular tar det mer energi än det är värt. Jag tror vi börjar hösten utan hjälp men se'n när det närmar sig jul och jag vill pyssla på i köket då lär det blir städhjälp om vi inte har fått till en bra rutin när det gäller städning. 

Tänk att det ska vara så svårt att alla hjälps åt på torsdag och sen har man fint under helgen då man är ledig. Drömmen!


Men det är inte ofta vi är hemma hela familjen tillsammans på kvällarna, det jobbas över, det är möten och det är idrottsaktiviteter. Mitt mål är att vi ska ha fått till bra rutiner till jul trots att alla är väldigt upptagna. Har ni några tips för att få städningen att fungera - varje vecka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar