måndag 20 augusti 2018

Billig festmiddag

I fredags lyckades vi ordna en riktigt billig festmiddag. Älskar att göra fynd!

Jag köpte flankstek med kort datum för 49 kr/kg och zucchini för 10 kr/kg. Flansksteken stekte vi med salt o peppar och zucchinin gjorde jag en supergod gratäng av. Med sallad och sås gick familjens middag på ungefär 50 kr. Det kallar jag bra pris! (Dagen efter gick jag och Leif på restaurang och åt för över 1000 kr. Inte samma fynd)


Vi har börjat med Icas matkasse och i dag var första da'n med matkasse-mat. Skönt att nån annan planerar maten åt oss....i alla fall för ett tag. Vi brukar ju lessna på sånt efter ett tag, men just nu känns det jätteskönt att ha matkasse. Färdigplanerade lättlagade recept är precis vad jag behöver efter en lång semester då barnen gärna velat ha flera måltider per dag.

Det blev lite för få sovtimmar i helgen så nu ska jag slumra i soffan i nån minut innan jag sätter igång och gör nån nytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar