lördag 14 april 2018

Underbart

Igår var det då äntligen fredag och jag hade en lång helg hemma framför mig och det firade jag så klart med lite bubbel. Jag hade en flaska rosé-cava som jag öppnade och njöt av samtidigt som vi förberedde maten. Som jag har sagt tidigare så är vin som godast i samband med matlagningen.


Till middag åt vi grönpepparbiffar med sås, sötpotatis, broccoli och sallad. Se'n hann jag med en kopp te innan jag hamnade i soffan framför tv:n. En lugn o skön fredag helt enkelt, precis som jag ville ha det.


Lördagen har börjat med en långfrukost men jag ska snart i väg. Det verkar vara helt underbart väder ute men jag har lite småsaker att göra innan jag ska ta mig ut i solen, både på en promenad och lite fika. Leif o Ida har åkt i väg för en slalomdag - de verkar inte ha fått nog trots en vecka full med slalom i Jämtland.

Jag hinner nog med en till kopp te innan jag ska i väg 😀
Ha en underbar lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar