måndag 2 april 2018

Pinchos-besök

Igår åkte vi in till Östersund en sväng för att äta på Pinchos. En av Idas favoritrestauranger som inte finns i Luleå än, men snart! Om en månad hoppas vi att de öppnar Luleå-restaurangen. Min plan var att hinna med lite shopping också men eftersom vi kom i väg senare än vad jag hade planerat hann vi bara med Lager157. Men vi hittade lite där i alla fall, som tur var.

Ny shopping i dag eller kanske i morgon. Vi hinner ju aldrig fylla på garderoberna när vi jobbar då all tid går åt till allt annat så då gäller det att passa på när man har semester.

Har ni ätit på Pinchos nån gång? En app-restaurang där man beställer mat och dryck via deras app i telefonen och sedan även betalar via appen. Enkelt och smidigt! Jag tok-gillar konceptet. Så skönt att i lugn o ro få bestämma vad man vill äta utan servitris som stressar på. Och perfekt att beställa flera smårätter så man slipper välja endast en. Alltid kul att prova många alternativ.

Ida väljer alltid en av deras alkoholfria drinkar, den här gången blev det en med jordgubbar och lime.
Själv valde jag ett glas Cava att börja med.
Mina första matval blev langos, plankstek och sötpotatispommes. Planksteken är min favorit och den väljer jag alltid.
Till efterrätt valde jag Crème brulée. Supergod, över förväntan faktiskt.

Hoppas ni har en bra Annandag Påsk!

1 kommentar:

  1. Kul grej med Pinchos. Det kanske man kan prova på när de öppnar här.
    Förresten en bra blogg du har.

    SvaraRadera