söndag 15 april 2018

Matsedel v.16 april 2018

God morgon!

Hoppas att ni också har fått vakna upp till en solig söndag. Det verkar väl som att det är kanonväder i hela Sverige och i de södra delarna är det väl sommarvärme till och med. Jag ska röja lite här inne och se'n ska jag gå ut o njuta av solen och ledigheten.

Men först ska jag ge er en veckomatsedel med matinspiration inför kommande vecka. Det är lite si o så med veckomatsedlarna, ibland hinner jag med det och ibland inte och på senaste tiden har det varit väldigt tomt med veckomatsedlar. Jag ska försöka bättra mig, men jag lovar inget.


Matsedel v.16 april 2018

Köttfri måndag

Tisdag

Onsdag

Torsdag

Mysfredag

Veckans godsak


*****************

Nu måste jag sätta mig och planera vår egna matsedel, jag har inte ens bestämt dagens middag. Börjar bli dags att fundera om jag ska ta upp nå från frysen så att det hinner tina innan det är dags för matlagning. Jag kanske sätter mig i solen med en bunt mat-tidningar för att hitta inspiration. Hur skönt lät inte det?!

Först ska jag börja med tekopp nr 2, se'n ska jag ta tag i dagens to-do-list.
Ha en skön o solig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar