söndag 22 april 2018

Matsedel v.17 sista veckan i april 2018

I dag blev det en alldeles för tidig morgon för mig. Förstår inte varför jag vaknade före sju och inte kunde somna om. Ja, ja, inget att fundera o deppa över, jag får ju fler timmar på mig att njuta av denna lediga söndag nu.

Tack vare att jag steg upp så tidigt så får ni veckans matsedel extra tidigt. Hoppas ni hittar nå gott som gör er nyfikna att prova eller att jag ger er lite inspiration till nya rätter.


Matsedel v.17 sista veckan i april 2018

Köttfri måndag
Som vanligt börjar vi veckan med en meatfree monday och väljer något annat än kött. Broccolisoppa av alla de slag är Idas favorit sedan förskoletiden då hon bjöds på en variant som var så god så hon frågade efter receptet. Sedan dess är broccolisoppa hennes "grej".



Tisdag
Den här smarriga laxen är min nya laxfavorit. Har ni provat att krydda lax med curry? Om inte, så är det dags att prova nu.



Onsdag
Mitt i veckan passar det att äta, och framför allt att laga, en enkel gratäng. Har ni kvar både pasta och kyckling i kylen så går det supersnabbt att slänga ihop den här gratängen.



Torsdag
Lamm äter vi inte speciellt ofta, men ibland händer det. Här serveras lammsteken med en fräsch potatis.



Mysfredag
På fredagar vill jag sitta länge vid middagsbordet och då passar det med "plock-mat". Fixa i ordning alla tillbehör till club sandwich, men sedan får var o en plocka ihop sin egen favoritmacka.



Veckans godsak
Glass är ingen storfavorit hos mig. Men den här glassen är bland det godaste jag vet och man kan inte tro att den är så himla enkel att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar