fredag 22 september 2017

Happy

Oj, är det redan fredag?
Den här veckan gick raketsnabbt, förmodligen för att vi hade fest mitt i veckan då vi firade Olivia 18 år. Även om jag inte har hunnit längta efter denna fredag lika mycket som vanligt så är det ändå nå speciellt och otroligt härligt att vakna till fredag morgon.


Morgonen ska jag börja med att åka till hälsocentralen för att ta mykoplasma-prov. Var där i går men vikarien på lab hade inte riktigt koll på hur det provet skulle gå till. Ganska skönt att få börja fredagen i lugnt tempo. Jag tror inte jag har mykoplasma men eftersom jag har haft ont i halsen och även hosta ibland i över två månader och då Olivia har haft mykoplasma så tyckte de att det var lika bra att ta ett prov.

Jag ska få ta ett snabb-prov med svar inom 5 minuter, Olivia fick vänta en månad på sitt provresultat. Tur att det inte var nå farligare hon hade, nu blev hon frisk av sig själv utan medicin - och det är ju oftast bättre. Men som hon fick plågas av allt hostande dag som natt och som gjorde att hon inte kunde sova. Nog måste de se över sina rutiner vid provsvar.

Uppdaterat: Provet var negativt och min långdragna förkylning beror på något annat än mykoplasma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar