tisdag 15 augusti 2017

Svårt att välja

Första hela arbetsdagen är avklarad och snart är det dags för ännu en. Det gick riktigt bra att jobba i går men nog hade jag hellre suttit på altanen och druckit lite iskallt rosévin i solen. 

Jag känner mig inte helt klar med sommar, sol och ledighet. Gör ni det?


Vi har några stressiga dagar nu innan vi åker till Stockholm, förutom att vi jobbar och det ska packas så måste vi även hinna klart bygget i källaren och dessutom välja väggfärg. För medan vi är borta ska målaren göra sitt. 
Alltså det finns ju alldeles för många färger. Jag har beslutsångest deluxe. Jag vill ha en beige-aktig ljus färg men det får inte bli för vitt och jag vill inte att det går åt det gulaktiga hållet. Jag tycker att de lite mörkare färgerna är snyggare, men eftersom det är ett källarrum utan fönster är jag rädd att det blir för mörkt. Ja, ni hör - beslutsångest deluxe var det.

Nu ska jag plugga in hörlurarna, slå på ljudboken och cykla i väg till jobbet - i solsken. Jippie!

1 kommentar:

  1. nej jag är långt ifrån klar. Därför som jag ska va lite föräldraledig snart igen i samband med vår husflytt.

    SvaraRadera