söndag 6 augusti 2017

Enkel halloumisallad

I går ville jag äta något gott och fräscht och till slut föll valet på grillad lax med en enkel med ack så god halloumisallad. Det blev precis så gott och fräscht som jag önskade. Lycka!


Enkel halloumisallad

sallad, jag använde isbergssallad
romanticatomater
rödlök
gul paprika
nektariner
halloumi

Skölj och dela sallad och grönsaker.
Lägg upp på ett fint fat.
Skiva och grilla halloumin.
Lägg överst.
Servera.

Det här kommer jag definitivt att äta fler gånger. Så gott att göra en god sallad och sen toppa med nygrillad halloumi. Man kan toppa med lite olivolja, salt o peppar, men det var så gott utan så jag saknade faktiskt ingenting. 

Salladen serverade jag till grillad lax och en fräsch o god kall sås med dill och citron. Trots lite energi och noll inspiration lyckades jag få till en riktig kanonmiddag - det är lycka för mig och gav mig mer energi och inspiration. Tänk så lite som behövs.


Känns som att det kommer bli en lugn hemmadag i dag. Snart är semestern slut och jag har en del som behöver fixas innan jag är redo för jobb igen. Leif börjar jobba i morgon medan jag har semester två dagar extra och börjar jobba på onsdag istället. Känns skönt att börja med en kort-vecka.

Vad har ni för söndagsplaner?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar