lördag 12 augusti 2017

Småplocksmiddag

Lördag och jag tyckte det var dags att få lite härlig helgkänsla. 
Är så less den här sjukstugan så vi dukade lite fint, korkade upp en god flaska rosévin och satt länge o åt allt gott vi hade dukat fram till vår småplocksmiddag. På så sätt lyckades vi glömma alla förkylningar och bara njöt av middagen. Skönt att fokusera på något annat.


Ida som pga sjukdom missade vårt småplock när vi firade mormor i tisdag var den som önskade det till dagens middag. Så himla bra val! Dessutom var hon mästerkocken själv och hjälpte mig med det mesta - hon skalade alla räkor helt själv och framför allt gjorde hon quesadillas helt på egen hand. Jag är faktiskt lite imponerad (och stolt). Dessutom la hon upp på tallrikar, dukade fram och var allmänt hjälpsam.


Småplocksmiddag

quesadillas med skinka o ost
ostomelett
charktallrik med serrano, chorizo o lomo
grillad kyckling
räkor
gravad lax
tacochips, salsa o smältost
baguetter
sallad, tomat, paprika och gurka


Känner mig faktiskt lite bättre så nu hoppas jag att jag kan njuta av en ledig söndag i morgon. Det börjar även bli dags att fundera på vad vi ska packa med oss till Stockholm nästa vecka. Vi klämmer in en semestertripp innan skolan drar igång, ska bli så härligt med en semester med shopping, Gröna Lund- o restaurangbesök och tid med hela familjen. Men nu ska jag sjunka ner i soffan och se lite friidrotts-VM, bra avslut på denna lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar