fredag 14 november 2014

Kycklingspett och kakor

Go'kväll på er! 
Som vanligt på fredagkvällar ligger jag i soffan, ser Idol och skriver till er samtidigt som jag försöker hålla mig vaken tills alla är hemma. 


I morgon ska vi på 50-årsfest så då hoppas jag att jag är piggare vid den här tiden än vad jag är i kväll (och de flesta andra kvällar). En trevlig vecka det här - fest i morgon och tjejmiddag i går. Goda kycklingspett i olika smaker, potatisgratäng, bulgur, aioli, chimichurri, sallad och vitlöksbröd bjöds vi på i går.

Teriyaki-spetten tillsammans med bulgur blandad med chimichurri blev min storfavorit som jag åt tillsammans med sallad och vitlöksbröd. Snabbfixat men såå gott så vi åt, surrade, åt lite till, surrade lite till och så höll vi på lite för länge. Vi blev alla så mätta så vi orkade knappt nån efterrätt.

En efterrätt som bestod av chokladrutor (moccarutor), morotskaka och en god vit choklad med jordgubbssmak. Vit choklad brukar inte vara min favorit men den har varianten var faktiskt god och smakade lite som glass :)

Och som vanligt avslutade vi kvällen med att boka in nästa träff. Det känns nästan som ett måste i våra hektiska liv annars är det så lätt att tiden bara rusar i väg och vi "glömmer bort" att träffas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar