fredag 7 november 2014

Mat- och sovfredag

Det verkar ha blivit en vana att jag skriver till er sent på fredagkvällen sittandes i soffan tittandes på Idol och väntar in att alla barnen ska komma hem. Först då kan jag tryggt gå o lägga mig. I dag var jag ovanligt trött när jag kom hem från jobbet och en snabb sväng på stan, mat, vin och efterrätt gjorde mig ju inte piggare så jag har faktiskt slumrat i soffan ett tag. 


I kväll fick jag äntligen inviga mina nya cocktail-/champagne-glas i Essence-serien. Jag tycker de är så läckra. Och lite fredagsbubbel fick den stora äran att vara först i glasen. Allt smakar lite godare i vackra glas, eller hur?

Ida fick som hon ville så vi hade en tacofredag (som normala familjer). Men vi hade inte bara vanliga tacos utan jag gjorde även en tacogratäng med philadelphiaost, crème fraiche och avokado. På så sätt blev alla nöjda med midda'n.


I en familj med minst två kladdkake-galningar så är det självklart att kladdkakans dag firas och då inte jag hann hem i tid för att baka så fixade Olivia en god smarrig kladdkaka med krisp till efterrätt. Receptet kommer under helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar