lördag 16 januari 2021

Semmelmiddag

 Som vanligt börjar året med en rivstart jobbmässigt. Det gamla året ska avslutas och det nya ska startas upp. Arbetsveckan har varit lång och intensiv så nu ska jag använda helgen till energipåfyllning och ha så lite tankeverksamhet som möjligt.

Se’n måste jag försöka bli bättre på att ta pauser även när jag jobbar hemma. Men å andra sidan så skulle ju arbetsveckan bli flera timmar längre om jag dessutom ska hinna med fika- och lunchraster, för arbetsuppgifterna måste ju göras ändå. Det är en svår avvägning det där.

En liknande bild har jag visat förut, men den är så bra. Jag är hopplös när jag är stressad. Jag känner mig knappt hungrig så jag är jättedålig på att fixa mat, men sötsaker äter jag en massa av. Så det passade perfekt att Leif hade köpt årets första semlor igår. Perfekt fredagsmiddag. Eller inte. Gott var det i alla fall.

Idag däremot ska vi göra en riktig middag – en god köttbit, nån rolig potatis, smarrig sås och fräsch sallad till ett glas rött. Men innan det är dags för middagsfix blir det vila, isvägspromenad och en bastu tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar