onsdag 23 november 2016

Första advent på gång

Känner ni er redo för första advent?
Nu är det inte många dagar kvar tills vi tänder första ljuset och årets mysigaste månad sätter igång på allvar. Ikväll har jag tänkt städa så att huset är redo att pyntas för fullt till helgen, utegranen står redo det är bara att sätta i kontakten, både lussekatter och pepparkakor är bakade. Så jag har en bra känsla inför helgen.


På fredagkväll har vi julfest med jobbet så jag förmodar att det då även är dags för årets första julbord. Hoppas de har alla mina julfavoriter. Undra vad jag ska hitta på för julinspirerad mat på söndag för att fira att första advent är här. Vi brukar äta julmustkyckling på första advent, men det har vi ju redan ätit eftersom den här julen gå under temat "var ute i god tid" 😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar