fredag 27 maj 2016

Sol, vin och Tapas

Vilken underbar eftermiddag och kväll vi hade i går!

Jag ville absolut inte gå in och laga mat när jag kom hem från jobbet. Så istället plockade jag fram lite godsaker från kylskåpet. Sallad, gurkstavar, romanticatomater, paprika, brieost, vitlöks- och ört-Philadelphia, serranoskinka, salami och en annan god spansk skinka som jag inte kommer ihåg namnet på. Dessutom öppnade jag en liten flaska mousserande vin för att fira det vackra vädret :)


Se'n satt jag länge i vår loungemöbel och njöt av solen, lugnet och den kommande helgen. Den här veckan har det varit fullt fokus på jobbet och att komma ikapp efter min semestervecka och det är svårt att komma ihåg att vi för en vecka sedan faktiskt hade semester med sol och bad.

Men nu känns det som jag är i kapp på jobbet så nu ska jag bara komma i kapp hemma också. Tvättberget, som jag struntade i när jag bakade istället, är av något konstig anledning kvar. Tvätta är nog det enda jag måste göra i helgen, så det lär bli mycket tid över till avkoppling, umgås med nära o kära och samla energi. Det är så mina favorithelger är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar