måndag 9 maj 2016

Baka med Linus

I helgen var jag ju så baksugen, som ni kanske redan läst, och bakade även två sorters kakor, kaffekakor och hjortron-sockerkaka. Det var så kul att baka igen efter ett långt uppehåll. När jag sen satt och bläddrade i "Hela Sverige bakar"-vinnaren Linus bok blev jag ju inte mindre baksugen så jag tror jag måste baka snart igen.

Det är en bok fylld med härliga bilder på olika bakverk. En riktig inspirationsbok! Det svåraste blir nog att välja vilken jag ska baka först. Alldeles för många godsaker att välja på. Redan när jag såg programmet blev jag sugen att prova chokladtårtan med popcorn som han fick så mycket beröm för och den ser fortfarande otroligt god ut. Men det är den inte ensam om....


Men med tanke på min sockeravvänjning får jag nog vänta ett tag tills jag bakar nästa gång. För det är väääldigt svårt att inte provsmaka när man väl har bakat. Om ca en månad är det nationaldagen och vi får en långhelg igen, då passar det nog att fira med nån godsak.

Nu är det dags att glömma bakning och godsaker och fokusera på en ny arbetsvecka. Solen är kvar även i dag och jag njuter för varje dag med sol och lite värme. Allt blir så mycket enklare och roligare med sol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar