tisdag 3 maj 2016

After Work med jobbet

Nu har jag precis kommit hem från en supertrevlig After Work med jobbet. Vi har länge pratat om att vi ska äta tapas på Tapas de Papà och nu äntligen blev det av. Vi började med en fördrink hemma hos chefen i hennes fina lägenhet och det var inte vilken fördrink som helst utan det var ett av mina favorit-bubbel. Rotari Rosé det är såå gott och såå vår o sommar över det. Love it!


Efter bubbel och småplock gick vi vidare till tapas-restaurangen där vi åt mycket och länge. Tapas är ett perfekt sätt att äta och umgås. Jag älskar konceptet att man sitter länge o småäter och pratar. Man vet aldrig vad de serverar och det är olika från kväll till kväll. Bland det jag smakade ikväll var entrecôte, köttgryta, chiliräkor, grönsaksspett, sötpotatis-pommes, oliver, serranoskinka och patatas bravas.


Vi har verkligen roligt på jobbet nu, jag älskar jobbet och jag älskar mina kolleger. Tänk att jag för ungefär två år sedan slutade där frivilligt för att börja ett nytt jobb. Nu skulle jag aldrig byta bort jobbet! Och vilken tur jag hade som kunde komma tillbaka! Jobbet nu och då är som natt o dag, men hela den historien blir nog ett eget blogg-inlägg.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar