fredag 22 augusti 2014

Slut på det gamla

Nu har jag precis kommit in på mitt hotellrum efter en dag med shopping. Åh vilket hotellrum, det kommer bilder i ett annat inlägg för nu tänkte jag visa er gårdagens avtackning. Kollegerna på mitt gamla jobb ville fira, eller vad det nu var, att jag slutar. Och vilken kväll jag fick!

Jag började med att plocka ner min skylt :)

Det började med mousserande rosévin och nötter innan vi gick till restaurangen. Och de lyckades pricka in ett av mina favoritviner - Rotari rosé. Där fick jag även blommor och en fin ljuslykta/vas helt i min smak.


Sen gick vi till CGs en av Luleås finaste och nyaste restauranger där jag började med en limonade, en fräsch fördrink med mycket citronsmak av bl.a. limoncello. Efter mycket beslutsvånda bestämde jag mig för att att äta renfilé, shitake-svamp (från Luleå) och potatispuré. Det visade sig var ett riktigt bra val för det var riktigt gott och köttet smälte i munnen.


Till efterrätt hade jag sett fram emot en creme brulé, men det var en stor besvikelse och jag hade hellre varit utan. Den var gjord på kondenserad mjölk och blev därför väldigt söt och smakade inte alls som jag hade hoppats på. Teet serverades i en söt kanna som inte var större än själva koppen.


Tack alla som var med för en riktigt trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar