lördag 2 augusti 2014

Pesto- och färskostfyllda champinjoner

I dag har det varit mycket fotboll. Isak har haft två matcher som det ska skjutsas till, föreberedas inför, hejas på och fixas efter, så vi har inte hunnit så mycket mer. Tack o lov har det varit strålande sol och härligt väder även i dag. Det är ju så mycket roligare att vara fotbollspublik då.

Jag som hade tänkt baka i dag men det hann vi inte eftersom planerna ändrades då Isak fick hoppa in i dagens sista match pga sena avbrott/skador på lagkamrater. Och självklart väljer jag att heja på Isak och hans lag, baka kan jag göra imorgon, eller dan efter det, eller….

Jag rensade lite bland korten i kameran och insåg då att jag inte har gett er receptet på detta goda tillbehör som jag bjöd på när jag fyllde år. Passar perfekt på ett buffébord.


Pesto- och färskostfyllda champinjoner
färska champinjoner
färskost, naturell
(röd) pesto

Rengör champinjonerna och ta bort foten.
Blanda ihop färskost och pesto.
Fyll färskoströran i champinjonhattarna. 
Gratinera i 225 grader i 5-10 minuter, tills champinjonerna mjuknat något.
Eller grilla dem på grillen några minuter.

Dessa var riktigt goda och de går ju att variera hur enkelt som helst genom att smaksätta osten på olika sätt eller använda smaksatt ost. Det var ett populärt tillbehör på buffébordet eftersom det passar de flesta, lchf:are, vegetarianer, allergiker osv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar