onsdag 5 mars 2014

A room with a view

Vilka härliga dagar vi har! Strålande sol från en klarblå himmel, lite vind och några plusgrader. Kan inte bli bättre! I morse var det dock mulet och blåsigt men strax före lunch sprack det upp till ännu en härlig dag.


Jag jobbar undan lite bloggrelaterade mejl, svarar på en del frågor och förfrågningar och smider planer för våren. Vad tycker ni om mitt kontor? Från mitt jobbkontor hemma har jag en underbar utsikt över Stadsparken i Luleå, men det här slår nästan det. Här får jag ju dessutom sitta ute.

En dator och en kopp te. Vad mer kan man behöva?

Jag har precis dukat bort lunchen som i dag, till barnens stora glädje, var tacos. Ännu en enkel fjällstuge-rätt (tips, tips). Och ikväll blir vi bjudna på pizza på en pizzeria i Duved. Vilken drömdag för Isak. Två favoriter på samma dag. Det är han inte bortskämd med. Så nu håller vi tummarna att de inte har ägg i sin pizzadeg.

Jag tror faktiskt bara att det är på en pizzeria jag har varit med om att de har ägg i pizzadegen och självklart är det ju den som ligger närmast oss hemma i Luleå. Vet ni hur vanligt/ovanligt det är? På ett ställe där jag frågade tyckte han att de som har ägg i degen är lite småkorkade eftersom ägg kan bli dåliga och förstöra hela degen. Det är alltså bättre hållbarhet utan ägg.

2 kommentarer:

  1. Så härligt ni ser ut att ha det. Njut, för här det bara grått, grått!
    Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi njuter som bara den av vädret, ledigheten, utsikten och aktiviteterna.

      Radera