måndag 13 januari 2014

Matsedel v.3 januari 2014

Dags för årets andra jobbarvecka och det känns som man aldrig har varit ledig. Tänk vad fort man anpassar sig. Nu njuter jag av dagens första kopp te och en knäckemacka, snart är det dags att väcka barnen och sätta igång morgonruschen. Undra hur många koppar te jag dricker på en dag? Följ mig på Instagram så får ni veta! Ni hittar mig som matro_sara där.

Ny vecka innebär ny matsedel och den här gången var det väldigt svårt att komma på sju middagar. Jag vet inte vart min inspiration försvann. Men till slut lyckades jag i alla fall komma på några middagar.

Matsedel v.3 januari 2014
Må: Dilltorsk och pressad potatis
Ti: Korv och makaroner
To: Köttbullar, potatis och sås
Sö: Porterstek

Eftersom jag kom igång så bra med att röja och städa i Idas rum igår tänkte jag fortsätta hela veckan med ett rum i taget så är det kanske riktigt fint till helgen. Hänger ni på?

Städlista v.3 januari 2014
Må: Tvättstugan och hallen
Ti: Möte hela kvällen så ingen städning hinns med
On: Toaletter och duschar
To: Köket
Fr: Klädkammaren och garderober
Lö: Gamla tvättstugan (förråd)
Sö: Vila :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar