fredag 6 september 2013

Jobba-hemma-fredag

Härliga fredag!
I dag blir det en jobb-dag hemma. Ska bli skönt att hinna jobba undan lite mejl för min inkorg är överfull, ska även hinna med att helghandla och göra lite helgfint här hemma. Men det mest spännande i dag är att Ida och Isaks eventuella nötallergier ska utredas. Jag vill veta exakt vilka nötter de inte tål och inte behöva bli livrädd så fort jag ser en nöt. Isak kanske inte ens är nötallergiker men när han var liten och jätteallergisk mot ägg så sa läkaren att det inte är någon idé att testa mot nötter för han ska ändå inte äta det.

Banan på knäckebröd med lite Norrgott och en kopp te = 2 propoints

Men vi börjar med lite frukost! Nya favoritpålägget är banan - gott, mättande och noll propoints. Har ni provat? Jag äter det på knäckebröd men det är även supergott på rostad Lingongrova. Det har varit Olivias favoritmacka sen hon var liten. Det måste ni prova!

Nu ska jag paketera och leverera två långpannekakor - kaka med kanelhavreströssel och blåbärsrutor med kardemummakrisp.

Långpannekakor - snabb-bakat, enkelt och gott
Dags att sätta fart annars är det risk att jag fastnar här vid datorn hela da'n och det var inte riktigt det jag hade tänkt med en hemmafredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar