fredag 20 september 2013

Grattis Olivia

Tänk att min stora fina tjej fyller 14 år i dag.


Imorgon ska hon ha tjejmiddag för sina kompisar och släktkalaset dröjer ytterligare ett par veckor (firar ihop med Isak), men självklart måste det firas lite på den riktiga födelsedagen också. Det började med traditionsenlig väckning med ett par paket och fin sång av familjen, som i dag var väldigt liten eftersom Leif och Ida är i Jämtland. Men jag och Isak sjöng så gott vi kunde. Sen blev det frukost tillsammans med tända ljus för att höja mysfaktorn, långt i från en vanlig vardagsfrukost.

Efter jobbet skyndade jag mig hem för att hinna baka en kladdkaka innan Olivia kom hem från skolan och mormor o morfar överraskade Olivia med att komma på födelsedagsfika. Klart de vill fira henne på riktiga da'n. Vi har som tradition att barnen öppnar ett eller ett par paket lite då och då under dagen istället för alla på en gång så hon har hunnit med att öppna några till paket sen hon kom hem från skolan.

Snart ska vi in till stan för att äta på restaurang, Olivia valde Pastabacken - ett bra val enligt mig. Sen blir det lite mer paketöppning innan hon går och lägger sig som en nybliven 14-åring.

Grattis Olivia, hoppas du har haft en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar