måndag 30 september 2013

Experiment pågår

Måndagkväll och lugnet börjar lägga sig. 
Jag har precis tagit ut två kladdkakor ur ugnen så det luktar såå gott, men det är "Se men inte röra" som gäller. Jag hoppas jag lyckades bättre med dessa två än den jag bakade till Olivias födelsedag som inte var det minsta kladdig.


Isak blev också sugen på att göra nå gott när jag höll på i köket så han gjorde sin efterrätts-favorit - Pannacotta! Men han gjorde den på ett nytt sätt. Så nu måste vi vänta tills imorgon innan vi vet om han lyckades. Spännande!


Ni missar väl inte att säsong 3 av Homeland börjar ikväll? Jag har längtat hela dan och nu är det snart bara en timme kvar :) Men efter vårt Homeland-maraton i somras känns det konstigt att bara se ett avsnitt i veckan.

1 kommentar:

  1. Testade din kladdkaka med chokladbitar i. Använde vanlig mjölkchoklad med lakrits i. Den blev god, men sätter nog mer bitar i nästa gång. Jag hade den först i 175 grader i 15 minuter och sedan i 150 gr i 15 minuter och den blev perfekt. Hoppas du lyckades med dina denna gång.

    SvaraRadera