torsdag 1 augusti 2013

Pastabackens goda pasta

Nu sitter vi och väntar på att barnen ska inse att det är kväll så de går och lägger sig, men det lär dröja för de spelar Monopol för fullt. När de (Ida i alla fall) har lagt sig ska jag o Leif sätta oss och se Homeland. Vi missade den serien helt när den gick på tv, trots att det pratades om den på jobbet, men nu är vi fast och ser 1-2 avsnitt per kväll. Har ni sett den?


Vid middagstid cyklade jag in till stan och mötte upp två kompisar för att äta på Luleå bästa och enda pastarestaurang - Pastabacken. Jag är lite tråkiga för jag äter alltid samma sak, det är så gott så jag vågar inte prova nå annat. Den heter Kristoffer Special och består av oxfilé, tortellini, gorgonzola, vitlök, persilja och starksås som har gratinerats. Mums!

Nu verkar det vara konkurs på gång i Monopol så jag ska förbereda datorn och tv:n så det är redo när vi ska börja se Homeland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar