tisdag 2 november 2010

Stor gjutjärnsgryta

Efter två intensiva dagar både på jobbet och hemma känner jag mig såå trött. Ska försöka komma i säng i tid i kväll. Eftersom barnen har höstlov åker jag hem och är med dem under lunchen, fast det blir mest att jag stressar hem, äter lite och sen stressar tillbaka till jobbet. Idag bjöd jag på kanel- och lingonkaka på jobbet som tack för all uppvaktning i samband med min födelsedag. De verkade uppskatta kakan och den kan jag verkligen rekommendera, den är enkel att göra och har lite annorlunda smak och konsistens.
Mitt senaste köp till köket är en stor emaljerad gjutjärnsgryta på 6 liter. Perfekt för mig som tycker om storkok. Jag älskar den och har redan hunnit använda den två gånger. Jag har tillagat hel kyckling i ugn i den och eftersom hela familjen älskar kyckling behöver vi två kycklingar och det rymde grytan utan problem. Jag har även gjort köttfärssås på 1,5 kg köttfärs i den och då var den knappt halvfull.

Vad är era favoriter i köket?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar