lördag 20 november 2010

Fyllda frallor

Igår kväll var det bara jag och barnen som åt middag hemma så då fick de bestämma vad vi skulle äta. De valde varma mackor. Jag är lite less vanliga varma mackor så jag gjorde en ny variant till mig och Olivia. Eftersom de innehöll ägg fick Ida och Isak äta vanliga varma mackor.
Fyllda frallor
4 frallor
rökt skinka i bitar eller strimlor
riven ost
2 ägg
2 dl grädde
örtsalt
svartpeppar

Skär av locket på frallorna. Gröp ur brödet och fyll med skinka och ost.
Blanda ihop ägg, grädde och kryddor. Häll det över skinkan och osten.
Strö lite mer ost över och sätt på locket.
Linda in dem var för sig i folie.
Grädda dem i 200 grader i ca 30 min.
Dags att hälla i ägg- och gräddblandningen.

Det här var en god variant på varma mackor, de hade ett väldigt gott och krämigt inre. De var mäktiga så om man äter en härlig sallad till så tycker jag gott och väl att det räcker med en fralla. När jag gröpte ur frallorna kändes det som att det var semlor jag höll på med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar