onsdag 11 december 2019

Sömntips

Som ni kanske märkt, eftersom jag skriver om det alldeles för ofta, så är jag ofta trött. Trots det så har jag så svårt att sova på nätterna...och dagarna. Inte kul! Jag har aldrig tidigare haft några problem med att sova och trodde nog inte att jag skulle få det heller.

Hur trött jag än är så är det ytterst sällan jag kan sova på dagen. Vilken dröm det vore att kunna slumra lite på soffan på dagen eller efter midda'n och sedan känna sig pigg hela kvällen. Men det bara kryper i kroppen och jag kommer inte till ro.


På kvällen somnar jag oftast (men absolut inte alltid) utan problem, men sedan vaknar jag efter några timmar och ligger och vrider o vänder på mig och kan inte somna om förrän nån timme innan klockan ringer. Detta är så irriterande och stressande. Jag längtar till julledigheten då jag får några extra lediga dagar och slipper bli stressad när jag inte sover på nätterna, för då får jag ju sova ut på morgonen när jag slipper ställa en klocka.

Har ni några tips till mig? 
Det känns som jag har provat det vanligaste som att inte dricka te för sent, ingen mobil i sovrummet osv Men jag har inte provat ett tyngdtäcke. Har nån gjort det? Berätta gärna. Jag är väldigt sugen att prova för jag har läst så mycket gott om det nu. När jag frös jättemycket en kväll för några veckor sedan så la jag en lite tyngre filt uppe på täcket för att blir varmare och den natten sov jag faktiskt lite bättre. Då kom jag på att tyngdtäcken brukar rekommenderas vid sömnproblem. Någon som provat? Finns ju så många alternativ o märken och hur tungt täcke ska man välja?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar