tisdag 27 mars 2018

Potatismosgratäng

Veckan startade med en rivstart och vad passar då bättre än att lyxa till vardagsmaten lite. Sätt lite riven ost i potatismos, nygjord eller rester, och gratinera i ugnen. Helt plötsligt är vardagsmoset lite lyxigare och lite godare.


Potatismosgratäng

potatismos, egengjord eller pulver
riven ost

Blanda potatismos med riven ost.
Lägg i en smord ugnsform.
Strö riven ost överst.
Gratinera ca 20 minuter i 225 grader.

Potatismosgratäng är verkligen gott. Prova istället för potatisgratängen nästa gång. Servera till kött, sås och grönsaker så har du en god festmåltid, eller till köttbullar och en sallad för en vardagsrätt.

Goda tillbehör till kött och sås

I går hade vi föräldramöte i Idas klass, ett specialinsatt möte eftersom de har problem i klassen. Men som vanligt så är det inte de föräldrar som borde vara där som är där, eller i går var faktiskt en av buspojkarnas mamma där. Men var var de övriga?

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om det här men då blir jag så upprörd så jag sammanfattar det tills vidare med  "Hur elaka kan barn vara och hur mycket ska de tillåtas att göra?"

Det ska bli skönt med lite ledighet och nu har jag och Ida bara två dagar kvar på skola o jobb för på torsdag ska vi till sjukhuset för hasselnötsprovokation. Håll tummarna att det går lika bra för Ida som för Isak. Se'n på fredag åker vi till Jämtland för en veckas påsklov. Leif och Ida ska åka slalom och jag ska sova i en vecka 😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar