söndag 25 mars 2018

Fördrink med tilltugg

Typiskt att man ska ställa om till sommartid precis i dag när vi var på 50årsfest igår. Jag hade behövt alla timmar i natt. Jag har så svårt att sova länge på morgonen, när jag vaknar till och ser att klockan passerat 8 då känns det som att det är hög tid att stiga upp trots att jag inte har sovit särskilt många timmar. Vill ju hinna mysa på i lugn o ro ett tag också - bästa morgonrutinen.

Vi blev inte jättesena från festen men när vi kom hem var Olivia hemma och vaken så då tog jag en kopp te och satt o surra med henne vid köksbordet. Så himla mysigt och då ville jag inte skynda mig i säng (trots att jag borde). Se'n ställde vi om klockan till sommartid och helt plötsligt var klockan halv fyra innan jag la mig. Alldeles för sent för en som behöver lika många timmars sömn som en bebis.

Innan vi åkte i väg till gårdagens 50årsfest var vi ett gäng som tog en fördrink och åt lite snittar hemma hos oss. Mysig start på en trevlig festkväll.


Fördrink med tilltugg

Cosmopolitan
laxrullar med wasabiost och inlagd ingefära
pestorullar
chips
salami

Lite lagom smått o gott med en bra blandning av köpt och hemmagjort tilltugg. Efter ca en timme åkte vi vidare till kvällens höjdpunkt 50årsfesten med god mat och nya trevliga bekantskaper. Men mer om den festen kommer senare för nu ska jag fixa frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar