onsdag 28 mars 2018

Keep Calm

Tiden går lite för fort just nu. Jag hinner inte med.

I dag är sista arbetsdagen på 1,5 vecka, i morgon ska vi vara på sjukhuset hela da'n för Idas hasselsnötsprovokation och på fredag åker vi till Jämtland för en veckas ledighet. Jag skulle behöva tvätta en hel del innan vi åker, men vet inte när jag ska hinna det. I värsta fall får jag väl ta med mig smutstvätt och tvätta där på plats. Det löser sig nog....


Ikväll när jag ändå skjutsar till o från träningar tänkte jag svänga förbi Kvantum och köpa lite godsaker som vi kan ha med oss i bilen. Långa bilresor blir ju liiiite roligare och man kan roa sig med att äta under vägen.

Vad är ert bästa bilsnacks? Jag ser till att både ha söta och salta grejer liksom dryck. Vi är en stor familj med olika åsikter om vad som är gott. Jag brukar vilja ha macka, kaka, bubbelvatten och te såklart. Men vissa andra vill hellre ha godis, chips och saft/läsk så det brukar vi också ha med oss. Lika bra att alla är nöjda och glada så blir bilresan på ca 7 timmar lite enklare.

Hur går det med påskplaneringen för er, har ni planerat påskmaten, dukningen och bakandet? Jag skippar allt sånt i år. Eller jag har faktiskt lite påskris ute vid entrén, det lyser upp så fint när man kommer hem. Men resten av påskpyntet får stanna kvar i lådan till nästa år.

Enkel och vacker påskdukning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar