måndag 14 oktober 2013

Tikka Masala - Laga klart

Måndag och en ny vecka är igång! 
Numera går måndagar mest åt till att vänta in Homeland, som visas alldeles för sent för en kvällstrött människa som jag. Men den som väntar på nå gott...

Middagen är bortplockad, läxor är gjorda, Ida har lagt sig - så nu ska jag passa på att vila i soffan en stund. Det har blivit alldeles för lite vila och för mycket jobb den här helgen. Men snart är det helg igen!


Idag var det återigen dags att prova en sås från Rydbergs Laga klart-serie, vi valde tikka masala som man bara tillsätter stekt kyckling till. När jag värmde såsen luktade det inte speciellt gott och jag blev besviken, men sen när jag väl åt av såsen ändrade jag uppfattning för den smakade mycket bättre än den luktade.


Det är verkligen skönt att ha de här färdiga såserna hemma när tiden är knapp för de underlättar matlagningen en hel del och det behövs vissa dagar i veckan, eller hur? Men man blir lite less dem när man som jag, just nu, äter dem en gång i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar