söndag 20 oktober 2013

En dag i köket

Idag har jag haft en heldag i köket allt för att underlätta kommande vecka. 


Jag började med att göra en stor sats chili sin carne, den vegetariska grytan som vi hade på Olivia och Isaks kalas och som var så god. Perfekt att äta som den är till lunch eller som ett nyttigare tillbehör till middag. Visst passar ni på att äta rotsaker nu när de är billiga? Jag gjorde en sats råkostsallad och ställde i kylen (inte många kronor jag la på den salladen). Så bekvämt att bara ta fram salladen från kylskåpet istället för att ställa sig och göra ny varje dag.

På senaste tiden har vi, framför allt jag, ätit en hel del havregrynsgröt med lingonsylt därför kokade jag en ny omgång lingonsylt. Hälften hamnar i kylskåpet och hälften i frysboxen. Vi har otroligt mycket lingon i frysen. Har ni nå bra tips vad man kan göra med dem? Mat, kakor eller nå annat gott? Jag måste börja göra av med lite lingon nu.

Morgondagens köttgryta kokade jag redan i dag så behöver vi bara värma på den imorgon när vi kommer hem trötta från jobbet. Efter att ha förberett en massa till kommande vecka så var det dags att fixa dagens middag som blev röding i ugn.

Nu blir det soffa, tv och te resten av kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar