onsdag 9 januari 2013

Rostbiffsröra med pepparrot

Oj vad trött jag var i morse. Måndag och tisdag har det ändå gått ganska bra att stiga upp men i morse var det kämpigt. Två morgnar kvar till sovmorgon! Nästa vecka lär jag vara inne i morgonrutinerna igen...hoppas jag. Har ni kommit in i vardagen igen med rutiner och tidiga morgnar?

Jag har glömt ge er den sista röran jag bjöd på i mellandagarna. Ni kommer ihåg då jag bjöd på tre olika röror som man själv fick portionera ut på olika sorters kex, knäcke eller tacochips.
Rostbiffsröra med pepparrot
100 g rostbiff
liten bit purjolök
1 dl crème fraiche, turkisk yoghurt eller liknande
1 tsk pepparrot

salt o svartpeppar

Skär rostbiff och purjolök i mindre bitar.
Blanda ihop alla ingredienser.
Smaka av med salt och svartpeppar och ev. mer pepparrot

I vanliga fall brukar jag ha rökt renkött eller hamburgerkött när jag använder pepparrot men nu hade jag rostbiff hemma och använde mig av det och självklart gick det också bra.


Lådan för rotsaker i kylskåpet är full med morötter så i dag blir det morotsoppa till middag. Jag funderar på att krydda den med curry, en av barnens favoritkryddor. Det tråkigaste med att äta soppa en jobb-dag är att jag inte hinner baka nå gott bröd. Få se vad vi tar istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar