måndag 14 januari 2013

Matsedel v.3 jan 2013

Det enda som är kvar av julen nu är en amaryllis i fönstret...och kakor i frysen. Jag kom på igår att jag har ju helt glömt bort de ingefära-starka Gammelstadskakorna jag bakade inför jul. Vi har inte ätit en enda under hela julledigheten och jag har inte haft en tanke på att de fanns i frysen. Men den som spar han har....

När det nu är dags för årets andra arbetsvecka är det även dags för årets andra veckomatsedel.
Matsedel v.3 jan 2013
Må: Helstekt kyckling (igen!)
Ti: Lax
On: Köttbullar och makaroner
To: Mozzarellafylld korv och potatis-/blomkålsmos
Fr: Fläskfilégryta och ris/bulgur
Lö: Jag och Leif ska på fest, barnen äter hos mormor och morfar
Sö: Hemmagjord pizza med rester av julskinkan

Trots att vi åt helstekt kyckling i fredags blir det även dagens middag. Gäller att passa på när färsk hel kyckling var så billig. Och när det är barnens favoriträtt blir det inga klagomål om att vi nyss åt det, annat är det när vi äter fisk alltför nära varann.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Jag gissar att de var dessa kakor som jag fick smakprov på när du kom med bakandet före jul. Jag gör också dessa kakor men då heter den kneppkakor då de är från Norge. Recepten är olika men smaken samma.

    Allt har nästan gått åt och alla som har ätit tycker att det har varit gott.

    Tack än en gång för bakningen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var de kakorna. Kärt barn har många namn....

      Vad kul att ni uppskattade det jag hade bakat. Hoppas läkningen av knäet/benet går bra så att du slipper soffan snart.

      Radera