måndag 20 juni 2011

Knorrs Bag of Taste - Tävling

...och regnet det bara öser ner. Oj vad det har regnat i dag och gör fortfarande. Jag hade gärna varit hemma och storstädat huset, för det behövs och det är så mysigt att vara inne och städa när det spöregnar ute. Men istället för att vara hemma och städa har jag varit på jobbet och städat. Det var näst sista dan före semestern idag och då försökte jag röja lite bland alla pappershögar som har samlats på skrivbordet.
Jag är en s.k. Buzzador då man får prova vissa nyheter, nu har jag fått hemskickat varuprover från Knorr som heter "Bag of Taste". Det är kryddmix och stekpåse i ett som man sedan använder till kyckling. I dag provade vi smaken barbecue, mixen finns även i smakerna Paprika och Lemon & Herb. Barbecue luktade väldigt rökig och eftersom jag inte är så förtjust i rök-smak trodde jag att jag skulle bli besviken, men det smakade inte så mycket rök, tack o lov.

Tillagningen går till så att man skär kycklingfilé i bitar, lägger dem i medföljande stekpåse, häller i kryddmixen, skakar om, stänger påsen, lägger påsen i en ugnsfast form, tillagar i 180 grader i ca 30 min, öppnar påsen, häller ut kycklingen i formen, serverar och äter.
Det blir inte mycket till stekyta när man tillagar kycklingen så här. Men vill man förbereda kycklingen inför en grillkväll så är det väldigt smidigt för då blir det ju färg när man sedan grillar klart den. Jag är inte så mycket för färdiga kryddmixer och kyckling är ju så himla lätt att tillaga så jag tror inte jag själv skulle köpa den här produkten. Men är man ovan i köket och vill ha det väldigt enkelt så är det nog en bra produkt som man även kan använda till kycklingdelar eller hel kyckling.
  
Tävling
Tävlingen är avslutad
Eftersom jag har fått hem ett antal kryddmixar med stekpåse tänkte jag låta er få prova nyheten. Vill ni vara med i utlottningen räcker det att ni lämnar en kommentar till det här inlägget.

Tävlingen pågår t.o.m 27 juni och vinnarna presenteras dagen efter. Tävlingen är avslutad

8 kommentarer:

  1. Jag är först att kommentera detta inlägg!!! Längtar till jag får vår ugn som är försenad... inser vad mycket man kan använda den till. Hur är det man säger "Man saknar inte kon förrän båset är tomt", hehe.

    SvaraRadera
  2. ...och när ni får er nya ugn är det ju perfekt med stekpåse för då smutsar ni inte ner ugnen :)

    SvaraRadera
  3. Jag provar gärna en Bag of Taste.
    /Karin

    SvaraRadera
  4. Det verkar enkelt. Det passar mig som blivit latare när det gäller matlagning. Ulla

    SvaraRadera
  5. Jag är med!
    /Maria A

    SvaraRadera
  6. Jag vill jättegärna testa!

    SvaraRadera
  7. Jag gillar enkla matideér och vill gärna testa.

    SvaraRadera