söndag 12 juni 2011

Fördrink av Sommarvin från Kiviks musteri

Vilken underbar dag det var igår. Soligt och varmt men ett par grader svalare än fredagens 30 dessutom fläktade det lite grann så det var riktigt skönt - i skuggan. På eftermiddagen/kvällen åkte vi till syrran eftersom hennes son Lukas hade 7-årskalas. Där bjöds vi på grillad oxfilé, potatisgratäng, sallad, chilistark salsa och till efterrätt var det Pavlova och Zuleika-tårta. Mycket gott! Barnen hoppade studsmatta med vattenspridaren igång under studsmattan, oj så kul det var.

Det är inte varje dag man ser fram emot att tvätta. Men idag gör jag det för jag ska premiärtvätta i min nya tvättstuga, jippi. Få se om jag sen kan torka tvätten ute, det ser nästan ut som att det blir regn idag. Vart försvann det fina vädret?
Till fredagens fördrink använde jag ett sommarvin från Kiviks musteri som jag serverade väl kyld med is och hallon. Kiviks Sommarvin Rabarber Fläder Krusbär är ett halvtorrt fruktvin med en frisk doft av sommarfrukt. Det blev en väldigt god och frisk törstsläckare i sommarvärmen. Det här vinet kan jag tänka mig att köpa fler gånger för att använda som fördrink.
Kiviks musteri sommvarvin
750 ml, 60 kr, alk.halt 8,5% vol

Barnens drink serverades med sugrör, det var mosade hallon och fruktsoda. Ida som inte tycker om kolsyra fick mosade hallon och saft.

2 kommentarer:

  1. Så gott sommarvinet ser ut. Bra också att det inte innehåller så hög halt av alkohol

    SvaraRadera
  2. Ja det var väldigt gott i sommarvärmen.

    SvaraRadera