tisdag 7 oktober 2008

Lax med mango chutney

Nu har jag precis dukat bort dagens middag och alla verkar mätta och belåtna. Som vanligt när det är fisk äter Ida jättemycket.

Lax med mango chutney
lax i portionsbitar
2,5 dl grädde
2 msk mango chutney
ärter
salt o peppar

Lägg laxbitarna i en smord ugnsform. Salta och peppra.
Blanda ihop grädde och mango chutney. Smaka av.
Häll gräddblandningen över fisken.
Ställ in i 175 grader i ca 20 min.
Lägg i ärter i formen när det är ca 5 min kvar.
Servera till kokt potatis.

Jag använde lax eftersom det är den populäraste fisken här hemma, men det går säkert lika bra med Hoki, Torsk eller Alaska pollock. Jag använde inget salt eftersom jag inte vill att vår 1-åring ska få i sig så mycket salt, vi saltar på tallriken istället. Första portionen glömde jag salta och maten smakade jättegott ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar